Banc d'experiències

Entreu l'any de l'edició (p.e. 2015)
  • AMPA que el presenta: AMPA escola Salvador Lluch
    Modalitat: AMPA Solidària
    Edició: 2018
    Paraules clau: - Inclusión - Igualdad - Cohesión - Conciliación

    El servicio de acogida ofertada por la Ampa Salvador Lluch intenta:
    - ayudar a conciliar la vida laboral y familiar a las familias.
    - que todos los niños/as, con independencia de sus capacidades, religión, etnia, … se puedan beneficiar de este servicio.
    - la inclusión de todos los niños, con independencia de sus capacidades.
    - el respeto a la diversidad.
    - la integración de todos los niños/as.
    - satisfacer una necesidad de las familias de la población educativa.

    Ello ha supuesto la contratación por parte de la AMPA de Monitor especializado para el cuidado, vigilancia y entretenimiento de niños con necesidades especiales que acuden al servicio de acogida.
     

  • AMPA que el presenta: AMPA Institut Marianao
    Modalitat: Fem xarxa per l’Èxit escolar
    Edició: 2018
    Paraules clau: Participació, espais per a tothom, interacció, implicació de tota la comunitat educativa.

    El projecte està guiat per una dinamitzadora, recolzat per la comunitat educadora del barri on està ubicat el centre, pel l'Institut, per l'Ajuntament i per l'AMPA. L' AMPA vam fer un llistat d'accions que fem durant l'any i ho vam plasmar en un power point.

    Després de fer diferentes reunions, es queda que el Centre ens cedirà 5 minuts abans de la reunió general que es realitza a començament de curs a totes les famílies i on sol haber gran assistència , després cada grup-classe va amb el seu/va tutor/a a la classe de referència i allà es reparteix un full on es demana nom i cognoms de les famílies, telèfon de contacte, qui vol ser delegat/ada de la classe (requisit primordial per a que el Centre i/o lAMPA passi informació a aquests/es i ells/es a les famílies, som centre verd i es realitzen les fotocòpies estrictament imprescindibles) i si es vol col·laborar amb l'AMPA durant l'any de forma esporàdica o fixe o inclús si es vol ser membre de l'AMPA. D'aquí surten moltes...

  • AMPA que el presenta: AMPA Escola Planas i Casals
    Modalitat: Tothom a l’AMPA
    Edició: 2018
    Paraules clau: Participació, Equip, Treball conjunt, Família, Art, Batucada, Xarxa

    Un projecte conjunt de les AMPA de Badalona de les Escoles, Planas i Casals, Bufalà, Les Ciències, Progrés, Josep Carner, Pere de Tera, Badalona Port, Ventós Mir i de l'Institut Enric Borràs. Coordinat i liderat per FAMPAS Badalona.
    S'han creat 4 grups amb la participació de 84 persones entre grans i petits.

    És una activat extraescolar gratuïta educativa artística musical fora d’horari lectiu. Un taller on aprendrem a tocar diferents ritmes i instruments de percussió de la cultura musical brasilera, basats en ritmes com el 'samba-reggae', de Salvador de Badia i el 'samba enredo’, de Rio de Janeiro.
    Passarem per diferents instruments com el surdo (tambor greu), la caixa, el repenique, el tamborim, l’agogo i el shaker i aplicarem coreografies en les cançons que tocarem, treballant així la nostra coordinació.

    El dia 10 de febrer van fer la presentació a nivell de ciutat, amb la participació a la rua de carnestoltes de Badalona.

    La nostra voluntat és...

  • AMPA que el presenta: AMPA Escola El Turó
    Modalitat: Fem xarxa per l’Èxit escolar
    Edició: 2018
    Paraules clau: #Família #Llibres #Contes #Somnis #Imaginació #Lleure #Tempsdequalitat #Espaideconvivència #Escola #Valors #Educació #Treball en xarxa #Col·laboració #Responsabilitat #Integració #Català #Montcada i Reixac #EscolaElTuró #Infancia #suportfamiliar

    Trobada setmanal, els divendres de 60 minuts d'infants acompanyats per un adult, mare, pare, avia, avi, germà, germana etc
    Els primers 15 minuts es destinen al berenar i a una mica de esbarjo,
    Després comença l'activitat de lectura compartida en veu alta, sense distinció d'infant o adults, (Tot i no ser, en general la nostre llengua mantenim el català com la llengua del club)

    Què fem?

    • Mirem el llibre físic, repassem la portada i la contraportada, fem conjectures i després ens endinsem a l'història. A cada pagina fem una descripció de la imatge (expressió oral), fem èmfasi al vocabulari nou
    • Busquem la definició i aplicacions de les paraules noves,
    • Plantegem situacions, proposem alternatives, busquem justificacions o no a les actituds dels personatges,
    • Empatitzem amb els personatges o no
    • La relacionem amb altres contes que ja hem llegit
    • I expliquem anècdotes, els nens i nenes sempre tenen...
  • AMPA que el presenta: AFA Escola La Farigola del Clot
    Modalitat: Fem xarxa per l’Èxit escolar
    Edició: 2018
    Paraules clau: Innovació mitjançant el treball en xarxa Transformació d’espais Procés de co-creació Comunitat educativa compromesa i activa Experiències d'aprenentatge vivencial Aprenentatges i millora continuada

    A través de l’assaig i establiment de noves metodologies de treball col·laboratiu, el projecte aborda la transformació de 6 espais del mòdul de cicle infantil: l’entrada d’infantil i el pati (espai obert), les aules (espai interactiu), les habitacions actualment d’emmagatzematge (espai de la llum i foscor), l’eixida del costat de la sala de psicomotricitat (espai de la calma) i el mur de separació d’aquest espai amb l’exterior (espai ambiental).

    La transformació d’aquests espais està permetent, en el marc de l’aprenentatge dels infants, es pugui:

    1. Observar i valorar el propi procés a la vegada que els resultats.
    2. Plantejar propostes d’experimentació obertes i lliures, sense esperar un resultat homogeni per a tots els infants, respectant la seva diversitat d’interessos.
    3. Donar importància al fet que els infants raonin, argumentin, opinin, actuïn, observin, intercanviïn idees, i expressin la seva creativitat.
    4. Fomentar les competències...

  • AMPA que el presenta: AFA Escola El Dofí
    Modalitat: Tothom a l’AMPA
    Edició: 2018
    Paraules clau: Llengua catalana. Xerrades familiars d'aprenentatge

    Un cop a la setmana, a la tarda, les famílies nouvigudes s'ajunten a l'escola per aprendre català, xerrant i compartint experiències del dia a dia.

    El Consorci de Normalització Lingüística -amb qui hem signat un conveni  ens proveeix de material pedagògic- ha premiat la inicitiva al final del curs 2016/17.
    Aquest és el segon any, i ja han passat diverses famílies majoritàriament magribins i subsaharianes, algunes de les quals després han aconseguit ingressar als cursos oficials del CNL.

    Només veure la cara de felicitat d'aquestes dones quan aconsegueixen entendre i poder expressar-se en català, i quan afirmen que ara podran fer una vida més normal, o anar al mercat sense vergonya, ja és un gran premi per nosaltres.

  • AMPA que el presenta: AMPA Escola Bressol La Casa del Parc
    Modalitat: Tothom a l’AMPA
    Edició: 2018
    Paraules clau: Participació + Integració + Diversitat

    Un Barri d’ integració. Per mitjà del Còmic i del Dibuix donem a conèixer el Barri de Collblanc-La Torrassa. Els nens, nenes i jovent són els protagonistes. Els comerços, entitats, escoles, AMPA, administració són mitjans per difondre Dibuix i Còmic. Fem Barri entre Totes i Tots.

    Aconseguir que els participants puguin gaudir d’ una ruta Històrica ( guiada pel Director del Museu de L’ Hospitalet Sr. Solías) amb una petita degustació gastronòmica gratuïta (Mercat de Collblanc)i un Taller de Dibuix Urbà impartit per un artista local, Raúl Deamo.

    En general, els nens, nenes i jovent volen dibuixar i reflexen actualitat del Barri ( que necessiten, que cal per millorar Barri ).

    Ens agrada veure que dibuixen i que les families participin activament amb el Projecte. Les families són el Motor del Nostre Barri Collblanc-La Torrassa

  • AMPA que el presenta: AFA Escola Sant Llàtzer
    Modalitat: Tothom a l’AMPA
    Edició: 2018
    Paraules clau: Compartir, Participació, Cohesió, Convivència, Cooperació, Crear, Aprendre, Somiar, Família, Comunitat, Lligams.

    Neix de la necessitat de generar espais de convivència entre tota la comunitat educativa, per tal d’afavorir una escola de tots/es i per a tots/es. És sota aquesta mirada, que un grup de mares de l’AMPA, amb el suport de l’Equip Directiu de l’Escola Sant Llàtzer, dinamitza tardes de divendres per tal d’obrir les portes de l’escola i generar espais de cohesió i participació per totes les famílies del centre.

    Els eixos que vertebren el projecte són els següents:

    • Patis creatius i coeducatius: Transformem el pati amb propostes que potenciïn la imaginació i la relació entre xiquets i xiquetes.
    • Aquests espais es realitzen en divendres a partir de les 16:30h i estan oberts a infants, famílies i mestres.
    • La lectura com a motor de coneixement. Col·laborem amb l’impuls i el gust per la lectura.
    • Es realitza un taller per part d’una mare bibliotecària sobre la literatura infantil i es construeix la “Biblio-Niu” pel pati de l’escola....
  • AMPA que el presenta: AMPA Escola Lola Anglada
    Modalitat: Fem xarxa per l’Èxit escolar
    Edició: 2018
    Paraules clau: Educació Emocional Intel·ligència emocional Competències emocionals Rendiment acadèmic Èxit educatiu Equitat

    La Intel·ligència Emocional és la capacitat per reconèixer les nostres pròpies emocions i les de les altres persones així com de regular-les de manera positiva. És un dels aspectes més importants d’una persona perquè afavoreix l’autoconeixement, les relacions amb els altres i alhora millora l’aprenentatge i facilita la resolució de problemes i conflictes incidint en últim terme el benestar personal i social.
    El coneixement de les emocions, l’adquisició de valors i les habilitats socials és un important objectiu que necessita ser treballat des de la primera infància i no només en l’àmbit escolar sinó també en l’àmbit familiar. En aquest sentit la Intel·ligència Emocional consisteix en posar en pràctica un conjunt de coneixements, habilitats i actituds necessàries per a prendre consciència, comprendre, expressar i regular apropiadament
    les emocions i els estats afectius.

    En els últims anys les escoles preocupades per la millora del rendiment acadèmic, s’han...

  • AMPA que el presenta: AMPA La Ràpita
    Modalitat: Fem xarxa per l’Èxit escolar
    Edició: 2018
    Paraules clau: - intercanvi de coneixements - adquirir nous coneixements - tradicions

    Aquest consisteix que tots els dijous de 16:00h a 17:00h, l’escola els converteix en un casal. Hem de dir que el nostre poble no té cap lloc de trobada per aquest col•lectiu. Però des del curs passat, ara ja sí. Els padrins i padrines del poble, tinguin o no néts a l’escola, poden venir i formar part d’aquest casal. Per aquest motiu, el nom del nostre projecte és El casal a l’escola “Juguem i aprenem amb la gent gran”.

    Durant aquesta hora, al casal fem tallers de forma conjunta i agrupant-nos. En cada grup hi ha alumnat, padrins i padrines. Els protagonistes poden ser tant els propis alumnes com els propis padrins i padrines tenint, en compte les seves capacitats i/o habilitats.

    Durant el curs passat, vàrem agrupar les activitats en tres grans blocs. Durant el primer trimestre vam desenvolupar la ment. Al segon, el treball es va centrar en el cos i l’últim, el vam dedicar a la creativitat i manualitats.

    Alguns exemples d’activitats que hem anat desenvolupant...

Pàgines