FAPAC

Crònica de l'Assemblea General de la FaPaC del 3 d'octubre de 2015

      

 

"És el primer cop que vinc i aquí he vist molt clarament que la unió fa la força i que hem de treballar més en xarxa"
AMPA Mar i Cel (Cubelles, Garraf)

Dissabte 3 d’octubre de 2015, Institut Vila-seca. Són quarts de nou del matí i al vestíbul hi ha un moviment inusual per ser un dia sense classes. Els membres més matiners de l’equip de la FaPaC enllesteixen els darrers preparatius de l'Assemblea General. D’aquí a menys d’una hora tot serà a punt per rebre els  participants que arribaran de manera esglaonada des de diferents punts del país: les taules de recepció per registrar els representants d’AMPA, lliurar-los la documentació i donar la benvinguda, també, als acompanyants i la mainada; l’espai d’informació general; les sales dels tallers; l’aula magna on de seguida es donarà el tret de sortida oficial a la trobada, el bar on se servirà l’esmorzar i  més tard el dinar, els espais perquè els més menuts juguin acompanyats per un grup de monitors mentre els adults debatem, l’exposició sobre el Petit Ficma (Festival Internacional del Cinema del Medi Ambient), amb què la FaPaC col·labora per donar-lo a conèixer a les famílies.

A les deu del matí, puntuals, enfilem cap a la sala plenària en un ambient distès, de trobades i retrobades, de presentacions i de converses animades. Pels passadissos es veuen algunes samarretes grogues, persones llegint papers, mainada voletejant amb els monitors...  Comença l’Assemblea General de la FaPaC, amb representants d’una setantena d’AMPA que no han volgut perdre’s, avui, aquesta cita a l’Institut Vila-seca,  un equipament ample,  lluminós i més que adequat que ens ha brindat la seva directora, Mercedes Carrión, amfitriona d’aquesta trobada.

"Excel·lent organització i millor debat. Enhorabona.".
AMPA Escola Municipal de Música de Lleida (Lleida, Segrià)

 

El matí passarà volant amb les dues tandes dels cinc tallers simultanis que s’han programat sobre alguns dels temes més decisius i determinants per al futur del nostre sistema educatiu, per al futur dels nostres fills:  Pobresa infantil, LOMQE, Planificació, oferta de places i futur de l’escola pública, Model educatiu, Participació dels infants i joves a les AMPA i a la FaPaC

L’Institut Vila-seca bull. Reflexions, debats, intercanvi d’experiències, conclusions... Els tallers es fan curts, i tenim tantes coses a dir que, a l’hora de dinar, entre la fideuà per llepar-s’hi els dits i un munt de coses bones per picar, en continuem parlant, ara en petits cercles. Es respira mobilització, interès, satisfacció per ser-hi. Quan entrem a la cantina, coincidim amb les postres dels més menuts. Se’ls veu contents i relaxats, després d’haver passat el matí jugant i fent activitats diverses.

 

“Tornem a casa amb les piles carregades i més conscients del nostre paper”
AMPA IES L’Agulla.
El Catllar (Tarragonès)

I arriba l’hora del plenari. Gràcies a la diligència de moderadors, relators, ponents i  portaveus dels tallers, tenim a punt un resum i les conclusions sobre cadascun dels temes debatuts, que es presenten i comenten, un per un. El micròfon va canviant de mans i les esmenes, matisos i observacions dels participants aporten solidesa als documents treballats, que finalment es voten i són aprovats, gairebé tots per unanimitat. Habemus full de ruta actualitzat i posicionament de la FaPaC.  

“Gràcies a la FaPaC per l’Assemblea, felicitats a l'organització!!”
AMPA IE Les Vinyes
(Castellbisbal, Vallès Occidental)

 

Cap a les sis de la tarda, mentre recollim cadires i ens acomiadem, el President atén els mitjans de comunicació i els transmet les principals demandes i propostes que han sorgit de la trobada, entre altres: derogació de la LOMQE i desobediència activa d’aquesta llei a les escoles mentre continuï vigent; priorització de la defensa dels drets de la infància acompanyada de dotació pressupostària per part de les administracions, suport a la proposta d’una Prestació Econòmica Universal per a la criança dels fills i filles, transparència en els criteris que determinen les decisions relacionades amb l’oferta de places al sistema educatiu, aposta pel model d’institut-escola, promoció d’un nou model educatiuflexible, il·lusionant i inclusiu, potenciació del paper de les famílies i foment de l’autonomia dels centres sota els principis de transparència, participació i avaluació, difusió dels  models de renovació pedagògica d’èxit... 

L’Assemblea s’ha acabat, la feina continua. En sortim satisfets, amb ganes de treballar i de retrobar-nos en la propera.

TORNAR A LA PÀGINA PRINCIPAL DE L'ASSEMBLEA


FAPAC. Tots els drets reservats