FAPAC

Escollida la nova junta territorial al Vallès Occidental

D'ara endavant la FaPaC tindrà una junta territorial al Vallès Occidental, encapçalada per Amador Queija com a president, escollit en assemblea, celebrada el passat 18 de febrer a Sabadell. També es van aprovar les propostes de treball.  
 
L'Assemblea Territorial del Vallès Occidental va escollir la primera i nova junta de la FaPaC a la comarca composada pels següents membres:
 
  • Marco Antonio Béjar, AMPA Escola Pinetons Ripollet (Vocal Matriculació)
  •  Ariana Pérez i Abillar, AMPA Escola Marià Galí Terrassa (Vocal)
  • Amador Queija i Alonso, AMPA Escola Santa Perpètua Santa Perpètua de Mogoda (President)
  • Carme Roca i Pardo, AMPA Escola Catalunya Sant Cugat del Vallès (Vocal Menjadors)
  • Jordi Anton i Martínez, AMPA Institut Can Roca Terrassa (Vocal)
  • Mònica Jara i Ramírez, AMPA Escola Polinyà Polinyà (Vocal) 
  • Pablo Cano i Mallo, AMPA EBM Creu Alta Sabadell (Vocal)
  • Xènia Amorós i Soldevila, AMPA Escola La Floresta Sant Cugat del Vallès (Vocal)
  • Montserrat Pina, AMPA Escola Joan Maragall Rubí (Vocal)
En aquest marc i entre totes les AMPA i famílies assistents es van aprovar les línies prioritàries a treballar en el territori que queden resumides així:
 
  • Que les escoles d'una única línia no perdin la TEI (Tècnica d'Educació Infantil), almenys que en tinguin mitja. Davant de l'argument de l'administració sobre el fet que no és possible contractar mitja TEI, respondre que és un problema que ha de solucionar l'administració. Es consensua elaborar un escrit per reclamar a l'administració la presència d'aquest suport. També es va acordar fer un recull amb les escoles de la comarca que estan en la mateixa situació.
  • Crear un espai de trobada i intercanvi entre les AMPA els centres de les quals estan en procés de canvi metodològic, per veure com es treballa des de les AMPA aquest tema. 
  • Buscar serveis compartits i convenis/acords amb empreses/institucions que puguin donar un servei a les AMPA (gestories, empreses de menjador, bancs...). Cal tenir en compte el criteri ètic de les seves actuacions. 
  • Fer un mapa de les activitats extraescolars i casals que organitzen les AMPA, amb característiques i amb quines empreses. Tractar també la implicació dels ajuntaments en la subvenció d'aquestes activitats, tot fent servir el criteri de tarifació social més que el d'atorgament de beques o subvencions per a tothom. 
  • Estudiar el preu de les escoles bressol públiques -que ara és molt car-  i la competència que tenen amb les ludoteques que són serveis dotats amb personal molt menys qualificat que el de les escoles bressol. 
  • Com millorar el nivell d'anglès dels alumnes. Potenciar ús de l'anglès com a llengua vehicular en algunes assignatures. 

 

RECULL DE PREMSA

- Les AMPA del Vallès Occidental debaten sobre les prioritats de l'escola pública (Terrassa Digital)

 

Més imatges


FAPAC. Tots els drets reservats