FAPAC

El MUCE es reactiva a Girona per incidir en l'educació

En roda de premsa, el Marc Unitari de la Comunitat Educativa ha anunciat la seva reactivació a Girona amb l'objectiu de treballar de forma conjunta i fer front comú per incidir en l'educació. La primera acció ha estat presentar una moció per reclamar la construcció d'un nou institut.
 
 
COMUNICAT DE PREMSA
 
El Marc Unitari de la Comunitat Educativa a Girona anuncia la seva reactivació per fer front comú en defensa d’una educació pública  
  • Els membres del MUCE a Girona començaran a treballar de forma conjunta per defensar una educació pública de qualitat.
  • La comunitat educativa ha presentat a l’Ajuntament una moció per reclamar un posicionament per a la construcció d’un nou institut a la ciutat el curs vinent 2017-2018 davant els problemes derivats de la massificació a secundària.
 
Girona, 10 d’octubre de 2016
 
El Marc Unitari de la Comunitat de la Comunitat Educativa ha decidit reactivar-se a Girona per tal de sumar forces i treballar en la defensa d’una educació pública de qualitat i en igualtat d’oportunitas.
 
La Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes, Moviment de Renovació Pedagògica de Girona, Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans, i els sindicats Federació Educació de CC.OO, USTEC-STEs són les organitzacions que, de moment, formen part de la plataforma amb la qual es vol sumar forces per tal de fer visible un front comú de lluita i de diàleg per tal d’aconseguir que l’educació sigui prioritària en les polítiques públiques. 
 
El MUCE persegueix assolir una inversió educativa del 5% del PIB i revertir les retallades dels últims anys. 
Entre d’altres prioritats, els membres del MUCE destaquen els següents temes destacats que centraran la seva acció en els propers mesos:
 
Moció per a la construcció d’un nou institut
A la província de Girona hi ha 314 mòduls prefabricats, prop del 30% de tots els barracons que hi ha repartits per totes les escoles i instituts de Catalunya. La tendència serà augmentar-los per fer front a l’increment d’alumnes a secundària els propers anys. Ja tenim el cas de l’INS Pla de l’Estany de Banyoles, afegint barracons enlloc d’obrir un SES; tal com demanaven les AMPA de la comarca.
 
La moció presentada avui vol demanar un posicionament de l’Ajuntament de GIrona per a la nova construcció d’un centre de secundària de cara al curs 2017/18.
 
No a la LOMCE
El MUCE a Girona demana a la Consellera d’Ensenyament un posicionament clar, coherent i contundent contra la LOMCE, per aturar la seva aplicació a Catalunya i per a la seva derogació.
 
Reiterem la necessària revocació de les darreres normatives que han eliminat la participació democràtica dels professionals, dels pares i mares i de l’alumnat en els centres educatius catalans. Volem consells escolar decisoris, no merament consultius. 
Seguim defensant l’escola laica i respectuosa amb la diversitat i urgim a eliminar l’obligatorietat de l’assignatura de religió del currículum.
 
El Pacte per l’Educació ha de passar per la supressió de la LOMCE. La llei va ser aprovada pel PP sense diàleg ni consens i amb una majoria absoluta de la qual es va valer però que ara no té. Són necessàries les aportacions de totes les formacions polítiques i pressionar perquè s’escolti activament a tota la comunitat educativa. Només així podrem disposar d’una llei representativa de la majoria.
  • Oposició a les COB (Competències bàsiques):

Aquestes proves, enviades per la UE, fomenten la competitivitat entre centres i el mercat estudiantil, cosa que perjudica l’educació entenent que aquesta no és una competició sinó una via d’aprenentatge pels estudiants. No acceptem que es reparteixin subvencions als centres en funció dels resultats obtinguts en aquestes proves. Creiem que les subvencions s’haurien de repartir en funció de les necessitats del centre en compte de la mitjana d’unes proves de caràcter mercantilista i competitiu.

  • Oposició a les revàlides ESO i Batxillerat: 
Les proves d’avaluació externes utilitzades per classificar els centres han estat força qüestionades per professionals i famílies per la seva orientació. Així com la implantació de les revàlides a 4t d’ESO i final de Batxillerat. 
 
Més enllà de declaracions públiques diverses i que la conselleria hagi anunciat que seran proves sense efectes acadèmics, aquest anunci certifica que es segueix el calendari que la LOMCE estableix i no la paralitza. Proves injustes, retrògades i aprovades per un govern estatal en funcions.
 
Gestió dels menjadors – beques menjador – pobresa infantil
Les organitzacions del Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE), conscients que tot i l’increment de la partida del Departament d’Ensenyament destinada a beques menjador no serà suficient per cobrir les necessitats de totes les famílies, hem reclamat per escrit a la consellera Meritxell Ruiz informació transparent, real i acurada sobre l’atorgament d’aquests ajuts al territori català. Considerem que la transparència en aquest sentit ha de ser una prioritat d’obligat compliment i ens sentim amb el compromís de conèixer el funcionament i la realitat de les beques menjador, per això ens cal informació sobre la situació en què es troba la concessió dels ajuts.
  • Demanem:
    • La garantia que les beques menjador siguin del 100% de l'àpat a tots els alumnes que viuen en llars sota l'índex de pobresa.
    • Que s’agilitzi la burocràcia en l’atenció a les persones. Calen recursos, no ofegar en papers les famílies desfavorides.
    • La Renda bàsica per a les famílies en situació de vulnerabilitat
    • Alumnes de secundària? Hi ha un forat negre i el tenim a secundària.
    • Un 91% dels centres amb jornada intensiva no tenen servei de menjador i no s’espera canviar la situació. i ni tan sols s’ha intentat aplicar, més enllà de l’anunci inicial. És normal anunciar menjar per alumnes desfavorits i passar d’ells? Com podem definir aquesta actitud sense recórrer a paraules gruixudes i desqualificatòries?
 
Segregació escolar i guetització de centres
La segregació escolar opera contra l’educació, la construcció de coneixement i la cohesió social. La LOMCE promou la segregació escolar de l’alumnat per nivell adquisitiu, promou el mercat educatiu, i fomenta polítiques de competitivitat entre escoles. Si volem una societat cohesionada necessitem una sistema educatiu que no segregui, un espai de convivència. 
 
La cohesió social serà una utopia si promovem la segregació per sexe, per religió, per rendiment escolar... i també, mitjançat una normativa d’admissió d’alumnes que dóna potestat a les direccions dels centres per seleccionar l’alumnat.
 
El nou decret d'admissió d'alumnes és una peça clau en tot aquest procés. Hem de fomentar l’equitat en l’admissió d’alumnat i d’evitar la concentració d’alumnat amb necessitats educatives específiques en determinats centres educatius. 
 
Demanem al Departament decisió i voluntat política d’actuar per a posar fi a la segregació escolar. El Govern ha de garantir una cobertura pública de qualitat a totes les necessitats educatives i buscar l'equitat entre tots els centres. Necessitem accions per resoldre un tema que arrosseguem cur rere curs.
 
Planificació per Secundària
Denunciem la dolenta política de planificació escolar portada a terme per Ensenyament i reclamem la necessitat de construir nous instituts públics en el territori. Instituts que ja havien d’estar construïts en molts casos.
 
 
RESSÒ MEDIÀTIC
 
 

Més imatges


FAPAC. Tots els drets reservats